Dunajbus: 40 miliónov a päť lodí medzi Šamorínom a Bratislavou

Dunajbus: 40 miliónov a päť lodí medzi Šamorínom a Bratislavou

Dunajbus už prešiel revíziou operačného programu integrovaná infraštruktúra. Mal by stáť 40 mil. eur, päť lodí by malo premávať každých 20 minút medzi Bratislavou a vodnou nádržou Gabčíkovo, potvrdil portálu hnonline.sk šéf združenia ProDanubia Gabriel Mészáros.

Združenie by ku koncu januára malo odovzdať štúdiu uskutočniteľnosti s týmto variantom.

Mészáros tvrdí, že všetky VÚC-ky aj mestské časti „veľmi podporujú tento projekt ako verejnoprospešný, dôležitý a atraktívny“.

Informáciu priniesol Denník E.

V rámci operačného programu integrovaná infraštruktúra už prešla aj revízia projektu. Zatiaľ nie je dokončené posudzovanie vplyvov na životné prostredie, Mészáros to označuje len za „procesnú záležitosť“.

Ako by Dunajbus mal fungovať:

  • Malo by ho tvoriť päť hybridných lodí, ktoré by sa plavili z 80 percent na elektrický pohon. Dieselový agregát by bol len pre prípad výpadku alebo núdze.
  • Projekt si vyžaduje vybudovať rýchlonabíjacie stanice v Šamoríne a pri Eurovei, ktoré by nabili loď za 7-8 minút.
  • Lode majú stáť v Šamoríne, Hamuliakove, Čunove, pri Eurovei, Sade Janka Kráľa, River Parku a konečná bude Devín. Z pôvodného eurofondového projektu vypadli prístavy Vojka a Kyselica. V konečnom výsledku sa majú zrealizovať aj tie, financovať ich však bude ProDanubia.
  • Plavba zo Šamorína do centra Bratislavy by mala loďou trvať 35 minút. Lode majú mať kapacitu 125 pasažierov.
  • Pôvodný variant, s ktorým pracovala ProDanubia, bol so siedmimi loďami, intervalom 15 minút a nákladmi 57 mil. eur.

Viac si môžete prečítať TU.

 

Diskusia