Odstráni R7 dopravné zápchy?

Odstráni R7 dopravné zápchy?

Časti nultého obchvatu, ktoré majú byť hotové v marci 2020, dopravu z juhu do hlavného mesta odľahčia. Koncentrácia áut by sa však mala tvoriť v Podunajských Biskupiciach.

Analýzu priniesol portál hnonline.sk.

Desaťtisíce áut, prašnosť a neustále zápchy. S tým bojujú na dennej báze obyvatelia Dunajskej Lužnej, Rovinky aj Šamorína a všetci šoféri, ktorí sa z tohto smeru každý deň vyberú za prácou do hlavného mesta po ceste I/63. Minimálne týmto trom obciam sa má od marca 2020 uľaviť. Bratislavský nultý obchvat sa stavia pomaly tretí rok a jeho prvé úseky by mali finišovať už na jar, a to dokonca s mesačným predstihom. Napriek tomu si však návštevníci Bratislavy z južného smeru úplne nevydýchnu. Dvoma novootvorenými úsekmi R7 a časti diaľnice D4 síce obídu Šamorín, Dunajskú Lužnú a Rovinku, na okraji bratislavských Podunajských Biskupíc sa však vrátia do starých koľají. Aj keď už na rozšírenú dvojprúdovku.

Križovatka Šamorín a Ketelec
Obchádzka spomínaných troch obcí v rámci R7 sa začne medzi dedinami Holice a Čechová. Obíde Šamorín, Dunajskú Lužnú aj Rovinku a cez novú križovatku Ketelec sa vodiči napoja na dokončený úsek diaľnice D4. Ten ich privedie až na okraj Podunajských Biskupíc. V súčasnosti sa doprava kumuluje pred Bratislavou na spomínanej ceste I/63 a vznikajú tam niekoľkohodinové zápchy. „Ak bude urobená táto časť R7, autá sa rýchlejšie dostanú k Bratislave. Posledný úsek však bude problematický až do dostavania diaľnice D4 a napojenia R7 na Bajkalskú ulicu,“ opísal situáciu, ktorá má vzniknúť, dopravný analytik Jozef Drahovský.

Podľa Denisa Schvarcza, riaditeľa digitálnych médií Mafra Slovakia, ktorý do práce denne dochádza autom zo Šamorína, je najväčší problém v Dunajskej Lužnej, lebo na hlavnú cestu do Bratislavy sa zbiehajú autá z jednotlivých satelitov. „Niekedy päť kilometrov medzi Lužnou a Rovinkou trvá aj hodinu. Po spustení nového úseku sa to môže zlepšiť, len sa obávam, že sa celá kolóna posunie do Podunajských Biskupíc,“ povedal Schvarcz. Starosta Dunajskej Lužnej Štefan Jurčík očakáva čiastočné zlepšenie situácie, pretože za Rovinkou sú smerom na Bratislavu až dva pruhy. „V súčasnosti vychádza z Dunajskej Lužnej podľa štatistík 28-tisíc áut, ktoré idú do hlavného mesta. Toto sa nezmení, len sa rozloží ťarcha na kapacitu komunikácií. Je to v danom prípade v rámci mizérie dopravy, ktorú tu máme, asi to najlepšie, čo môžu spraviť,“ povedal.

Ďalšie plány a zdržania
Novootvorený úsek R7, ktorý na jar dočasne skončí na križovatke Ketelec, bude do budúcnosti pokračovať až do bratislavského Prievozu, kde sa napojí na predĺženú Bajkalskú ulicu. Má sa tak stať do konca roka 2020. Inštitúcia INEKO počíta s odovzdaním až v roku 2021.

Viac si môžete prečítať TU.

Diskusia