Čerstvé hlavičky zavítali na základnú školu v Kvetoslavove

Čerstvé hlavičky zavítali na základnú školu v Kvetoslavove

V rámci projektu Čerstvé hlavičky dostáva každý týždeň ovocie alebo zeleninu od Kauflandu takmer 23-tisíc žiakov zo 62 základných škôl. Sú medzi nimi aj žiaci Základnej školy v Kvetoslavove. Aby Kaufland podporil ešte viac cieľ projektu, zorganizoval pre nich aj zábavno-vzdelávacie podujatie zamerané na zvýšenie motivácie detí v jedení ovocia a zeleniny. 

Cieľom projektu Čerstvé hlavičky je priniesť do slovenských základných škôl viac čerstvých potravín a motivovať deti, aby ich jedli s chuťou a v dostatočnom množstve. Kaufland hľadal v rámci projektu partnerskú školu pre každú svoju predajňu. Takouto školou sa stala aj Základná škola v Kvetoslavove, ktorá od Kauflandu získala na každý týždeň 200-gramov ovocia alebo zeleniny pre každého svojho žiaka na celý školský rok 2019/2020. 

 „V Kauflande nám záleží na svete, v ktorom žijeme, a aj na budúcnosti našich detí. Tie by mali byť zdravé a plné energie, aby si jednak užili detstvo, ale zároveň mali správny vývoj. Preto veríme, že jedným z kľúčov je zdravá a čerstvá strava. Vytvorili sme projekt Čerstvé hlavičky, v rámci ktorého motivujeme deti k tomu, aby jedli zeleninu a ovocie. Počas školského roka sa môžu tešiť na tradičné produkty, ako sú kaleráb, mrkva, hruška, ale aj na exotické ovocie, ako je kivi a kaki,“ vysvetlila Erika Turček Pfundtnerová, projektová manažérka pre spoločenskú zodpovednosť (CSR) spoločnosti Kaufland. 

_DSC1192

Konzumácia zeleniny a ovocia je u detí mimoriadne dôležitá, pretože má priamy a rozhodujúci vplyv na vývoj organizmu. Podľa výživových odborníkov zo Svetovej zdravotníckej organizácie by denne mali zjesť aspoň 200 g ovocia a 400 g zeleniny. Deti ich však často konzumovať z rôznych dôvodov odmietajú, čo potvrdzujú aj slová známej výživovej odborníčky Ing. Janky Trebulovej: „Deťom je potrebné novú potravinu ponúknuť minimálne 15-krát, aby si zvykli na novú chuť a niekedy je to aj viackrát. Veľkým príkladom pri konzumácii ovocia a zeleniny sú im rodičia aj súrodenci či spolužiaci. Treba mať však na mysli, že ak dáte dieťaťu dobrý stravovací základ a urobíte to kreatívnym spôsobom, bude brať ovocie a zeleninu ako niečo bežné, čo prirodzene patrí do jedálneho lístka.“ 

Kaufland sa cez Čerstvé hlavičky snaží rôznymi motivujúcimi a kreatívnymi spôsobmi deti inšpirovať k tomu, aby si ovocie a zeleninu častejšie zaradili na zoznam svojich obľúbených potravín. „Okrem toho, že deti dostávajú od nás každý týždeň  porciu ovocia alebo zeleniny, pripravili sme si pre ne aj jedno malé prekvapenie. Všetky deti dostali aj hravú detskú knižnú brožúru plnú kreslených obrázkov zeleniny a ovocia, vtipov, tajničiek, hádaniek a básničiek, aby sa so zeleninou a ovocím zoznámili bližšie a vytvorili si k nim pozitívny vzťah,“ dodáva Turček Pfundtnerová. Zároveň Kaufland pre školy pripravil aj sériu vzdelávaco-zábavných podujatí, ktorých cieľom je podporiť myšlienku projektu. V piatok 6. decembra priniesol aktivity aj do Základnej školy v Kvetoslavove. Žiaci sa mohli tešiť z rozličných športových aktivít, simulácie obezity či krátkozrakosti, tvorivých dielní, hier, ale aj ochutnávok a kvízov, ktorými otestovali svoje novonadobutnuté znalosti z prednášky o zdravej výžive s výživovou odborníčkou Jankou Trebulovou.

_MS11811

Diskusia